La jornada s’inicia a les 10h i consta de dues parts, que corresponen a dos blocs de contingut del debat sobre el futur de l’Ateneu:

a) espais físics
b) mecanismes de decisió

Hi assisteixen unes 30-40 persones.
Finalitza a les 14h amb un brindis.

a) Espais físics:
La comissió espais físics presenta la proposta de distribució d’espais i usos que han treballat conjuntament amb tècnics municipals. Es comenta que segons la proposta, la disponibilitat d’espais serà gradual en funció del moment en que quedin alliberats. La principal necessitat de les entitats és d’emmagatzematge per buidar els espais.

Algunes de les millores pel que fa a inversions s’haurien de fer en temes d’adequació acústica, d’espais de magatzem i d’equipament mobiliari.
Després del debat i de les diferents aportacions dels assistents s’acorda:

– Aprovar la proposta presentada per part de la comissió.
– Pel que fa a l’Ajuntament:

  • Prioritzar les inversions previstes en espais de magatzem.
  • Reservar una partida en el pressupost 2015.
  • Incorporar a través de conveni l’aula de música tradicional.

– Pel que fa a les entitats:

  • Fer calendari de moviment d’entitats com a tasca comuna i col·lectiva.

Gener:
– Inici dels primers moviments d’entitats per alliberar espais.
– Inici de les primeres activitats de programació.

b) Mecanismes de decisió:
La comissió espais de decisió planteja la proposta treballada pel que fa a les funcions i mecanismes de decisió dels òrgans com l’Assemblea, la gestora i les comissions.

-S’aprova la proposta presentada i es passa a treballar amb la definició de l’organigrama.

Pel que fa a les comissions actuals existents,

-es manté la comissió comunicació, malgrat que canvia la línia argumental de la reivindicació a l’explicació de l’activitat de l’Ateneu.

– La comissió espais continua per vetllar pel procés de moviment d’entitats.

-Es crea una comissió jurídica que avanci cap a la constitució legal de l’associació gestora i altres aspectes com l’assegurança. S’acorda adoptar el NIF de la coordinadora d’entitats, refer els estatuts i renombrar càrrecs.

– La comissió negociadora desapareix i les seves funcions passaran a ser de la comissió gestora.

– Es crea una Comissió Gestora de transició fins a setembre de 2015 amb les funcions de:

  • Seguiment- negociació i interlocució amb l’Ajuntament.
  • Vetllar pel model de gestió comunitària.
  • Treballar amb l’horitzó de la signatura d’un conveni.
  • Elaborar un pla de prioritats de decisions a prendre:
    • Reglament d’usos/protocol d’accés
    • Constitució legal de l’entitat
    • Finançament

– Es comencen a articular les comissions de continguts: Formació, Social i Cultural.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s