La gestió comunitària d’allò públic i comú reclama la posada en marxa de projectes socials, econòmics i culturals autoorganitzats i gestionats de forma directa per la ciutadania.

Allò municipal (equipaments, recursos, serveis) ha de ser vertaderament públic, defugint la privatització de determinats espais cedint-los a usos exclusius, així com evitant l’ús que en fan determinades administracions públiques que es demostren ineficaces, distanciades de les necessitats reals, i responent a interessos econòmics o electorals.

Per avançar cap a formes democràtiques de gestió de la vida compartida, la gestió directa  comunitària d’equipaments municipals i de recursos públics, en pot garantir la proximitat, la participació, la transparència i la creació de vincles cooperatius als barris.

La gestió ciutadana d’equipaments públics es caracteritza per:

  • La necessitat que la ciutadania participi en l’objecte de l’equipament
  • El compromís de promoure canals de participació oberts i transparents en la presa de decisions i la realització d’activitats
  • La formalització d’algun tipus de conveni i/o acord amb l’administració titular de l’equipament.
  • Gestió sense ànim de lucre
  • Implicació i corresponsabilitat en els afers públics i socials

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s